Pieteikšanās: līdz 26.10.2023.
Valsts kanceleja sadarbībā ar Ekonomikas ministriju un Zemkopības ministriju izsludina konkursu uz akciju sabiedrības “Attīstības finanšu institūcija Altum” (turpmāk – Altum) diviem neatkarīgā padomes locekļa amatiem. Altum vakantajiem padomes locekļu amatiem ir noteiktas šādas jomas (divi amatu profili): 1) atbalsta instrumentu uzņēmējdarbībai un mājsaimniecībām jautājumi, risku vadības, iekšējā audita un iekšējās kontroles sistēmas joma; 2) atbalsta instrumentu zemkopības jomā, korporatīvas pārvaldības, iesaistīto pušu, uzņēmumu un komandas vadības joma.
Altum padomes locekļu amatu kandidātiem ir izvirzītas šādas obligātās minimālās prasības:
- nevainojama reputācija (kas nozīmē, ka nav iemesla pamatotām šaubām par personas nevainojamu reputāciju un nav pierādījumu, kas liecinātu par pretējo);
- augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība vadībzinībās, finansēs, ekonomikā, uzņēmējdarbības, tiesību zinātņu vai citā pielīdzināmā jomā, kas nodrošina nepieciešamo zināšanu un kompetenču kopumu, lai profesionāli pildītu AS “Attīstības finanšu institūcija Altum” padomes locekļa/-les pienākumus;
- valsts valodas prasmes C1 līmenī un angļu valodas prasmes ne zemākas par B2 līmenī atbilstoši Eiropas kopīgajām nostādnēm valodu apguvei;
- darba pieredze (iegūta pēdējo 10 gadu laikā), kas nodrošina nepieciešamo iemaņu kopumu, lai profesionāli pildītu padomes locekļa uzdevumus konkrētajā amatā un kas atbilst vismaz vienai no šādām prasībām:
- vismaz triju gadu pieredze vidējas vai lielas kapitālsabiedrības valdes locekļa amatā
vai
- vismaz divu gadu pieredze vidējas vai lielas kapitālsabiedrības padomes locekļa amatā
vai
- padomes locekļa amata kandidātam ar kompetenci atbalsta instrumentu uzņēmējdarbībai un mājsaimniecībām jautājumu, risku vadības, iekšējā audita un iekšējās kontroles sistēmas jomā (1.amata profils) - vismaz triju gadu pieredze vadošā amatā (iestādes vadītājs vai tā vietnieks) valsts vai pašvaldības institūcijā, kas atbildīga par tautsaimniecības, inovāciju, mājokļu vai uzņēmējdarbības atbalsta nozares politikas veidošanu vai īstenošanu.
Altum padomes locekļu amatu kandidātiem ir izvirzītas šādas profesionālās pieredzes, zināšanu un kompetences jomu prasības:
- Padomes loceklis/-e ar kompetenci atbalsta instrumentu uzņēmējdarbībai un mājsaimniecībām jautājumos, risku vadības, iekšējā audita un iekšējās kontroles sistēmas jomas jautājumos (1. amata profils): vismaz triju gadu darba pieredze (iegūta pēdējo 10 gadu laikā) risku vadības, iekšējā audita vai iekšējās kontroles sistēmas jautājumos. Izpratne un zināšanas par atbalsta instrumentiem uzņēmējdarbībai un mājsaimniecībām, tai skaitā zināšanas jautājumos par riska kapitāla fondu darbību, finanšu vadības, iekšējā audita jautājumos, risku pārvaldības un iekšējās kontroles sistēmas jautājumos. Zināšanas par valsts kapitālsabiedrību darbību.
- Padomes loceklis/-e ar kompetenci atbalsta instrumentu zemkopības jomā, korporatīvas pārvaldības, iesaistīto pušu, uzņēmumu un komandas vadības jomas jautājumos (2. amata profils): vismaz triju gadu darba pieredze (iegūta pēdējo 10 gadu laikā) uzņēmumu korporatīvās pārvaldības jautājumos, uzņēmumu un komandas vadībā, iesaistīto pušu vadībā. Izpratne un zināšanas par atbalsta instrumentiem zemkopības jomā, iesaistīto pušu, uzņēmumu un komandas vadībā, finanšu vadības jautājumos, kā arī par korporatīvās pārvaldības principiem, tostarp Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) korporatīvās pārvaldības principiem un vadlīnijām. Zināšanas par valsts kapitālsabiedrību darbību.
Altum padomes locekļa/-es amata pienākumu pildīšanai nepieciešamas šādas vadības kompetences:
- 1. amata profilam: stratēģiskais redzējums, pārmaiņu vadīšana, orientācija uz rezultātu sasniegšanu, lēmumu pieņemšana un atbildība;
- 2. amata profilam: stratēģiskais redzējums, pārmaiņu vadīšana, orientācija uz rezultātu sasniegšanu, pozitīvu attiecību veidošana un uzturēšana.
Īpašie nosacījumi Altum padomes locekļa/-les amatu kandidātiem/-ēm:
- atbilstība ”Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma” 31. panta ceturtās daļas un sestās daļas prasībām;
- atbilstība Attīstības finanšu institūcijas likuma 7.pantā noteiktajām prasībām;
- padomes locekļa/-les amatam piemērojams valsts amatpersonas statuss, noteiktie ierobežojumi un atbilstība likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonas darbībā” prasībām;
Pieteikumu konkursam var iesniegt līdz 2023. gada 26.oktobrim (ieskaitot) elektroniska dokumenta veidā, izmantojot drošu elektronisko parakstu, nosūtot uz elektroniskā pasta adresi: nominacija@mk.gov.lv ar norādi “Pieteikums AS “Attīstības finanšu institūcija Altum” padomes locekļa/-les amatam (norādot vienu vai vairākas jomas, uz kuru/-ām pretendē)”. Pieteikuma dokumentiem ir jābūt parakstītiem ar drošu elektronisko parakstu ar tam pievienoto laika zīmogu. Ja pieteikuma dokumenti ir parakstīti ar ārvalstīs izsniegtu drošu elektronisko parakstu, papildus ir jānorāda adrese, kurā var pārbaudīt elektronisko dokumentu, kas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu. Ja elektroniski parakstītais dokuments ir saņemts no Eiropas Savienības dalībvalstu partnera, elektroniskā paraksta derīgumu var pārbaudīt oficiālajā Eiropas Savienības tīmekļa vietnē.
Kandidātus lūdzam iesniegt šādus dokumentus:
- Pieteikuma vēstuli, iekļaujot informāciju, kas apliecina profesionālās pieredzes un prasmju atbilstību Altum padomes locekļa/-es amatam, norādot vēlamo kompetences jomu (amata profilu). (Ja vēlas kandidēt vairākās jomās, tad amata profilus vēlams norādīt prioritārā secībā.)
- Padomes locekļa/-es amata kandidāta/-es apliecinājumu, izmantojot pievienoto formu un apliecinot:
- atbilstību Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 31.panta ceturtās un sestās daļas prasībām un Attīstības finanšu institūcijas likuma 7.pantā noteiktajām prasībām;
- ka kandidāts/-e ievērojot likuma „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 7.panta piektajā daļā noteiktos ierobežojumus, novērsīs iespējamās interešu konflikta situācijas, ja tiks ievēlēts padomes locekļa/-es amatā.
- Dzīves gājuma un darba pieredzes aprakstu (Curriculum Vitae), kurā iekļauta arī informācija par galvenajiem sasniegumiem, pašvērtējums par valodu zināšanām un kontaktinformācija (e-pasta adrese, tālruņa numurs), izmantojot pievienoto formu.
- Augstāko izglītību apliecinoša dokumenta kopiju (ja augstākā izglītība iegūta ārvalstīs, pievieno dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā).
- Valsts valodas prasmes apliecinoša dokumenta kopiju (iesniedz kandidāts, kurš izglītību nav ieguvis valsts valodā).
- Citus dokumentus, kas apliecina kandidātam izvirzīto prasību izpildi.
Mēneša atlīdzība padomes loceklim (bruto): 2 468 euro. (Padomes locekļu mēneša atlīdzības apmērs tiek noteikts, ievērojot Ministru kabineta 2020.gada 4.februāra noteikumu Nr. 63 “Noteikumi par publiskas personas kapitālsabiedrību un publiski privāto kapitālsabiedrību valdes un padomes locekļu skaitu, kā arī valdes un padomes locekļu mēneša atlīdzības maksimālo apmēru” prasības)
Kandidātu atlase notiks vairākās kārtās. Kandidāti, kas tiks virzīti otrajai kārtai, tiks aicināti iesniegt sagatavotu prezentāciju ar stratēģisko redzējumu par nominācijas komisijas noteikto tēmu atbilstoši attiecīgai jomai (prezentācijas ilgums - ne vairāk kā 15 minūtes).
Pamatojoties uz Fizisko personas datu apstrādes likuma 25. panta pirmo daļu, informējam, ka Jūsu:
- pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šā konkursa norisi, kā arī atlases procesā Jūsu dati tiks nodoti AS “Attīstības finanšu institūcija Altum” sadarbības partnerim - personāla atlases pakalpojumu sniedzējam;
- personas datu apstrādes pārzinis ir Valsts kanceleja, kontaktinformācija: tālr. 67082903, Brīvības bulvāris 36, Rīga, LV-1050.