Latvijas Kopējās Lauksaimniecības politikas Stratēģiskā plāna 2023.-2027. gadam pagaidu uzraudzības komitejas reglaments
I. Vispārējie noteikumi
1. Pagaidu uzraudzības komitejas (turpmāk – Komiteja) reglaments (turpmāk – reglaments) nosaka Komitejas atbildību, personālsastāvu, Komitejā izskatāmo dokumentu aprites kārtību, kā arī sēžu organizācijas un lēmumu pieņemšanas kārtību.
2. Latvijas Kopējās Lauksaimniecības politikas Stratēģiskā plāna 2023.-2027. gadam (turpmāk – KLP Stratēģiskais plāns) Komiteja ir koleģiāla institūcija, kas izveidota, pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulas (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk – regula Nr. 2021/2115) 124. pantu, lai pārraudzītu KLP Stratēģiskā plāna sagatavošanas gaitu.
3. Komiteja darbojas saskaņā ar:
3.1. Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.-2020. gadam (turpmāk – LAP) uzraudzības komitejas pamatprincipiem, institucionālo sastāvu un ietvaru atbilstoši Ministru kabineta 2014. gada 30. septembra noteikumiem Nr. 599 (turpmāk – noteikumi Nr. 599);
3.2. Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulu (ES) Nr. 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk - Vispārīgā datu aizsardzības regula).
4. Komitejas sekretariāta funkcijas pilda Eiropas Lauksaimniecības Fonda lauku attīstībai (turpmāk - ELFLA) vadošās iestādes sekretariāts. Informācijas apmaiņa starp Komitejas sekretariātu un Komitejas locekļiem noris, izmantojot Komitejas sekretariāta vienotu e-pasta adresi: uk.klp@zm.gov.lv.
II. Komitejas uzdevumi
5. Komiteja darbojas, lai uzraudzītu KLP Stratēģiskā plāna sagatavošanu un tās galvenie uzdevumi ir:
5.1. apspriesties par Latvijas prioritātēm un stratēģiskajiem mērķiem KLP Stratēģiskajam plānam;
5.2. sniegt priekšlikumus ELFLA un Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (turpmāk – ELGF) vadošajai iestādei un apspriesties par KLP Stratēģiskā plānā ietveramajām intervencēm, kas izvēlētas, pamatojoties uz KLP Stratēģiskā plāna SVID (stiprās/vājās puses, iespējas, draudi) analīzi un identificētajām vajadzībām;
5.3. apspriesties par finansējuma sadalījumu KLP Stratēģiskā plāna intervencēm un to plānotajiem sasniedzamajiem rezultātiem un izlaidi;
5.4. sniegt viedokli par KLP Stratēģiskā plāna darbību atlasei izmantojamo metodiku un kritērijiem;
5.5. sniegt priekšlikumus un apspriesties par KLP Stratēģiskā plāna novērtēšanas plānu;
5.6. apstiprināt Komitejas reglamenta grozījumus, izņemot grozījumus Komitejas personālsastāvā.
III. Komitejas sastāvs
6. Par Komitejas izveidošanu un Komitejas personālsastāva noteikšanu atbildīgs ir ELFLA un ELGF vadošās iestādes vadītājs. Komitejas personālsastāvs tiek noteikts, pamatojoties uz institūciju un organizāciju sniegtajiem deleģējumiem darbam Komitejā.
7. Komitejas sekretariāts apstrādā Komitejas locekļu ar balsstiesībām personas datus (vārds, uzvārds, personas kods, kontaktinformācija) normatīvajos aktos noteikto pienākumu izpildei, kā arī sabiedrības informēšanas nodrošināšanai saskaņā ar:
7.1. šajā reglamenta noteikto kārtību;
7.2. Noteikumu Nr. 599 36. punktu;
7.3. normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā aizpildāmas, iesniedzamas, reģistrējamas un glabājamas valsts amatpersonu deklarācijas un aizpildāmi un iesniedzami valsts amatpersonu saraksti.
8. Komitejas sastāvā ir Komitejas locekļi ar balsstiesībām un Komitejas locekļi ar padomdevēja tiesībām. Komitejas locekļi par darbu Komitejā nesaņem atalgojumu.
9. Komitejas locekļi ar balsstiesībām ir institūciju pārstāvji, kuru dalība Komitejas sastāvā paredzēta Noteikumu Nr. 599 33. punktā, kā arī institūciju vai organizāciju pārstāvji, kuri deleģēti darbam Komitejā pēc vadošās iestādes uzaicinājuma, lai nodrošinātu Komitejas sastāva atbilstību KLP Stratēģiskā plāna tvērumam.
10. Balsstiesīgās institūcijas dalībai Komitejā izvirza pārstāvi, aizpildot rakstisku vai elektronisku iesniegumu (2. pielikums), un iesniedz to Komitejas sekretariātā. Balsstiesīgās institūcijas deleģētajiem pārstāvjiem var nominēt arī aizvietotāju, aizpildot un elektroniski iesniedzot sekretariātā iesniegumu (2. pielikums).
11. Par jebkurām izmaiņām saistībā ar institūcijas deleģēto pārstāvi darbam Komitejā, viņa aizvietotāju vai iesniegumā iekļautajā informācijā balsstiesīgā institūcija piecu darba dienu laikā pēc izmaiņu iestāšanās elektroniski vai rakstveidā informē Komitejas sekretariātu, atkārtoti iesniedzot iesniegumu saskaņā ar reglamenta 2. pielikumu.
12. Eiropas Komisijas un neatkarīgo novērtētāju pārstāvis/pārstāvji piedalās Komitejas darbā kā Komitejas loceklis/locekļi ar padomdevēja tiesībām.
13. Komitejas sekretariāts pēc Komitejas personālsastāva apstiprināšanas vai izmaiņu veikšanas Komitejas personālsastāvā:
13.1. informē attiecīgos Komitejas locekļus ar balsstiesībām par valsts amatpersonas statusa iegūšanu un pienākumu iesniegt valsts amatpersonas deklarāciju saskaņā ar likuma „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 23. pantu. Komitejas loceklis ar balsstiesībām zaudē valsts amatpersonas statusu ar dienu, kad:
13.1.1. institūcija, kas to deleģējusi darbam Komitejā, iesniegusi Komitejas sekretariātam oficiālu informāciju par tā atsaukšanu vai par citas balsstiesīgās personas deleģēšanu esošā balsstiesīgā pārstāvja vietā;
13.1.2. pats Komitejas loceklis ar balsstiesībām ir iesniedzis oficiālu informāciju Komitejas sekretariātam par to, ka neturpinās darbu Komitejā kā loceklis ar balsstiesībām.
13.2. saskaņā ar likuma „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 20. panta piekto daļu, nodrošina informācijas sagatavošanu un Valsts ieņēmumu dienesta informēšanu par attiecīgo Komitejas locekli ar balsstiesībām 15 dienu laikā pēc valsts amatpersonas statusa iegūšanas;
13.3. nodrošina Komitejas locekļa ar balsstiesībām datu aizsardzību saskaņā ar Vispārīgās datu aizsardzības regulā noteiktajām prasībām.
14. Komitejas reglaments un Komitejas locekļu saraksts (1. pielikums) tiek publicēts Zemkopības ministrijas tīmekļa vietnes www.zm.gov.lv sadaļā ES atbalsts > Lauku attīstība > 2014.-2020. gada plānošanas periods > Uzraudzība > Latvijas KLP Stratēģiskā plāna 2023.-2027. gadam pagaidu uzraudzības komiteja > Latvijas KLP Stratēģiskā plāna pagaidu uzraudzības komitejas reglaments; pielikumi.
15. Institūcijām, kuras deleģējušas pārstāvjus darbam Komitejā, ir pienākums nodrošināt, ka to deleģētie pārstāvji piedalās Komitejas sēdēs.
16. Komitejas locekļi tiek atbrīvoti no pienākumu pildīšanas Komitejā šādos gadījumos:
16.1. pēc to pārstāvētās institūcijas lūguma;
16.2. pēc Komitejas lūguma un/vai Komitejas priekšsēdētāja ierosinājuma, gadījumā, ja sistemātiski netiek pildīti Komitejas locekļa pienākumi.
IV. Komitejas tiesības un pienākumi
17. Pēc Komitejas locekļu ar balsstiesībām ierosinājuma, Komiteja atsevišķu jautājumu risināšanai un papildu diskusiju rīkošanai var izveidot darba grupas (tajās var piedalīties arī eksperti, kas nav Komitejas locekļi), atbilstoši izskatāmā jautājuma būtībai tajā pieaicinot visus vai daļu Komitejas locekļu, ievērojot to kompetenci.
18. Komitejas locekļiem ar balsstiesībām ir pienākums piedalīties Komitejas sēdēs un pildīt Komitejas lēmumus.
19. Ja kāds no Komitejas locekļiem ar balsstiesībām sēdē tiek aizvietots, viņa aizvietotājam vai pilnvarotajai personai ir balsstiesības, kas izriet no attiecīgās institūcijas deleģējuma vai pilnvarojuma, kurš pirms Komitejas sēdes tiek elektroniski nosūtīts Komitejas sekretariātam uz vienoto Komitejas e–pasta adresi. Sēdē ar balsstiesībām piedalās tikai viens no attiecīgās institūcijas deleģētajiem pārstāvjiem – deleģētais pārstāvis vai tā aizvietotājs.
20. Komitejas priekšsēdētājs, kā arī nepieciešamības gadījumā Eiropas Komisijas pārstāvji var uzaicināt ekspertus, kas nav Komitejas locekļi, piedalīties sēdēs saistībā ar kādu konkrētu darba kārtības jautājumu. Eksperti piedalās tikai tajās diskusijās, kas attiecas uz viņu kompetences jautājumu.
21. Komitejas oficiālo pozīciju par apspriežamajiem jautājumiem plašsaziņas līdzekļiem paziņo Komitejas priekšsēdētājs vai tā pilnvarota persona. Pārējie Komitejas locekļi var sniegt paziņojumus presei, bet viņi nedrīkst paust Komitejas oficiālo pozīciju.
V. Komitejas sēdes
22. Vadošā iestāde organizē Komitejas sēdes pēc nepieciešamības, bet ne retāk kā vienu reizi gadā. Sēdes darba kārtība un informācija par Komitejas sēdes norises laiku un vietu elektroniski tiek paziņota ne vēlāk kā 20 darba dienas pirms sēdes.
23. Komitejas sēdi vada Komitejas priekšsēdētājs. Komitejas priekšsēdētāja prombūtnes laikā viņa pienākumus pilda attiecīgais Komitejas priekšsēdētāja vietnieks atbilstoši tā kompetencei un izskatāmā jautājuma būtībai.
24. Komitejas sēdes laikā var tikt veikta fotografēšana ar nolūku nodrošināt īstenoto KLP projektu ilustrāciju pieejamību sabiedrībai, kā arī lai atspoguļotu Komitejas sēdes norisi. Lai sniegtu informāciju sabiedrībai un nodrošinātu valsts pārvaldes darbības caurspīdīgumu, vizuālais materiāls var tikt publicēts Zemkopības ministrijas tīmekļa vietnē.
25. Papildus Komitejas sēdes var sasaukt, ja to rakstveidā pieprasa 1/4 Komitejas locekļu ar balsstiesībām vai pēc Komitejas priekšsēdētāja ierosinājuma atbilstoši 37.9. apakšpunktā minētajam, ja rakstiskās procedūras veidā netiek pieņemts lēmums. Komitejas priekšsēdētājs nosaka sēdes datumu 10 darba dienu laikā pēc Komitejas locekļu pieprasījuma saņemšanas vai rakstiskās procedūras pārtraukšanas. Komitejas sēdi sasauc ne vēlāk kā sešu nedēļu laikā.
26. Darba kārtību sagatavo Komitejas sekretariāts, un to apstiprina Komitejas priekšsēdētājs.
27. Katrs Komitejas loceklis, kā arī Eiropas Komisijas pārstāvis, kurš vēlas papildināt darba kārtību ar papildu punktu, iesniedz savu priekšlikumu rakstveidā vai elektroniski Komitejas sekretariātā ne vēlāk kā 15 darba dienas pirms Komitejas sēdes. Pieteikumā izklāsta jautājuma būtību un pamato tā iekļaušanu Komitejas sēdes darba kārtībā.
28. Papildinātā darba kārtība un sēdē izskatāmie dokumenti elektroniski tiek nosūtīti visiem Komitejas locekļiem un uzaicinātajiem ne vēlāk kā 10 darba dienas pirms sēdes. Komitejas sēdē izskatāmo dokumentu izdrukas Komitejas locekļi sev nodrošina paši.
29. Ja Komitejas locekļiem ir kādi iebildumi vai priekšlikumi par saņemtajiem dokumentiem, tie var rakstiski vai elektroniski informēt Komitejas sekretariātu ne vēlāk kā 5 darba dienas pirms Komitejas sēdes.
30. Iebildumi un priekšlikumi, kas nav saņemti 29. punktā norādītajā termiņā, tiek izskatīti Komitejas sēdes laikā.
31. Komitejas sekretariāts sagatavo izziņu par Komitejas locekļu sniegtajiem iebildumiem un priekšlikumiem par izsūtītajiem dokumentiem un ievieto to Zemkopības ministrijas tīmekļa vietnes www.zm.gov.lv sadaļā > ES atbalsts > Lauku attīstība > 2014.-2020. gada plānošanas periods > Uzraudzība > Latvijas KLP Stratēģiskā plāna 2023.-2027. gadam pagaidu uzraudzības komiteja > Latvijas KLP Stratēģiskā plāna pagaidu uzraudzības komitejas sēdes pie attiecīgās sēdes dokumentiem. Komitejas sēdes laikā Komitejas priekšsēdētājs un Komitejas locekļi izvērtē sniegtos iebildumus un priekšlikumus, un Komitejas locekļi ar balsstiesībām pieņem lēmumu par Komitejas sēdes darba kārtību un izskatāmajiem dokumentiem.
32. Ja nepieciešams, Komitejas sekretariāts nodrošina sēdes tulkojumu angļu valodā.
VI. Lēmumu pieņemšana
33. Komiteja ir lemttiesīga, ja Komitejas sēdē piedalās vismaz piecdesmit procenti un viena balss no Komitejas locekļu ar balsstiesībām vai to pilnvaroto personu skaita.
34. Komiteja lēmumus pieņem Komitejas locekļiem savstarpēji vienojoties. Gadījumos, ja vienošanās netiek panākta, Komitejas priekšsēdētājs var ierosināt lēmuma pieņemšanu balsojot. Tādējādi lēmumu pieņem ar klātesošo Komitejas balsstiesīgo locekļu balsu vairākumu, atklāti balsojot. Ja balsošanā balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir Komitejas priekšsēdētāja balss.
35. Ja Komitejas loceklis nepiekrīt Komitejas lēmumam, viņam ir tiesības prasīt, lai Komitejas sēdes protokolā tiktu ierakstīts viņa atšķirīgais viedoklis.
36. Nepieciešamības gadījumā Komiteja var pieņemt lēmumu, izmantojot rakstisko procedūru.
37. Lēmumu pieņemšanas rakstiskā procedūra ir šāda:
37.1. Komitejas sekretariāts sagatavo lēmumprojektu un lēmuma pieņemšanai nepieciešamos dokumentus un elektroniski nosūta Komitejas locekļiem saskaņošanai;
37.2. desmit darba dienu laikā pēc lēmumprojekta nosūtīšanas brīža Komitejas locekļi ar balsstiesībām rakstiski vai elektroniski paziņo par iebildumiem vai priekšlikumiem, bet Komitejas locekļi ar padomdevēju tiesībām rakstiski vai elektroniski paziņo par priekšlikumiem, attiecībā uz lēmumprojektu;
37.3. ja minētajā termiņā iebildumi vai priekšlikumi nav saņemti vai iesniegtie priekšlikumi ir redakcionāla rakstura, lēmumu uzskata par pieņemtu un Komitejas sekretariāts sagatavo lēmumu parakstīšanai;
37.4. ja noteiktajā termiņā ir saņemti iebildumi vai priekšlikumi, Komitejas sekretariāts piecu darba dienu laikā par tiem sagatavo izziņu, norādot, vai attiecīgais iebildums vai priekšlikums ir ņemts vērā vai noraidīts, atbilstoši precizē lēmumprojektu un elektroniski nosūta izziņu un precizēto lēmumprojektu Komitejas locekļiem atkārtotai saskaņošanai;
37.5. divu darba dienu laikā pēc 37.4.apakšpunktā minēto dokumentu saņemšanas Komitejas locekļi ar balsstiesībām rakstiski vai elektroniski paziņo par iebildumiem vai priekšlikumiem, bet Komitejas locekļi ar padomdevēju tiesībām rakstiski vai elektroniski paziņo par priekšlikumiem, attiecībā uz precizēto lēmumprojektu. Ja iebildumi par lēmumprojektu ir saņemti no mazāk nekā 1/3 Komitejas locekļu, lēmums tiek uzskatīts par pieņemtu, un Komitejas sekretariāts sagatavo lēmumu parakstīšanai;
37.6. lēmumu ar drošu elektronisko parakstu paraksta Komitejas priekšsēdētājs. Komitejas sekretariāts divu darba dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas, nosūta apliecinātu elektroniski parakstītā lēmuma kopiju un izziņu Komitejas locekļiem. Lēmumi ar drošu elektronisku parakstu un laika zīmogu glabājas Zemkopības ministrijas dokumentu vadības sistēmā;
37.7. Komitejas sekretariāts rakstiskās procedūras veidā pieņemto lēmumu un izziņu ievieto Zemkopības ministrijas tīmekļa vietnes www.zm.gov.lv sadaļā > ES atbalsts > Lauku attīstība > 2014.-2020. gada plānošanas periods > Uzraudzība > Latvijas KLP Stratēģiskā plāna pagaidu uzraudzības komiteja > Latvijas KLP Stratēģiskā plāna pagaidu uzraudzības komitejas lēmumi.
37.8. Ja 37.5. apakšpunktā minētajā termiņā lēmums nav pieņemts, rakstisko procedūru pārtrauc, Komitejas sekretariātam par to elektroniski informējot Komitejas locekļus.
37.9. Ja lēmums nav pieņemts, ņemot vērā Komitejas locekļu sniegtos priekšlikumus un iebildumus, Komitejas priekšsēdētājs ir tiesīgs rakstiskās procedūras veidā izskatīto jautājumu virzīt izskatīšanai atsevišķā Komitejas sēdē vai lemt par izskatāmā jautājuma iekļaušanu Komitejas nākamās sēdes darba kārtībā.
VII. Komitejas sēdes protokols
38. Komitejas sēdes laikā tiek veikts audioieraksts, kas tiek izmantots Komitejas sēdes protokola sagatavošanai un Komitejas sēdes laikā notikušu detalizētu diskusiju saglabāšanai. Komitejas sēdes protokolā norāda informāciju par Komitejas sēdes dalībniekiem (vārdu, uzvārdu, amatu), darba kārtību, par Komitejas sēdes dalībniekiem, kas piedalījušies attiecīgajās diskusijās, pieņemtajiem lēmumiem un balsojumiem, ja tādi notikuši, kā arī, ja nepieciešams, Komitejas locekļu atšķirīgos viedokļus, un kā arī atspoguļo, ka Komitejas sēdes dalībnieki ir informēti par Komitejas sēdes laikā veikto audio ierakstu, fotografēšanu, kā arī to mērķiem.
39. Komitejas locekļi apņemas ievērot visus ētikas principus, kas saistīti ar interešu konflikta novēršanu. Gadījumā, ja kāda jautājuma izskatīšanā Komitejas loceklim ir iespējams potenciāls interešu konflikts, Komitejas dalībnieka pienākums ir par to informēt Komiteju, Komitejas sekretariātam fiksējot to Komitejas sēdes protokolā, un atturēties no viedokļa izteikšanas, lēmuma pieņemšanas un balsošanas par attiecīgo jautājumu.
40. Komitejas sekretariāts pēc Komitejas sēdes sagatavo Komitejas sēdes protokola projektu un piecu darba dienu laikā pēc Komitejas sēdes elektroniski nosūta sēdes protokola projektu visiem Komitejas locekļiem saskaņošanai.
41. Komitejas locekļi divu darba dienu laikā Komitejas sekretariātam elektroniski iesniedz priekšlikumus un iebildumus par protokola projektu.
42. Ja noteiktajā termiņā priekšlikumi un iebildumi nav saņemti vai iesniegtie priekšlikumi ir redakcionāla rakstura, Komitejas sēdes protokols uzskatāms par apstiprinātu. Protokolu ar drošu elektronisko parakstu paraksta Komitejas priekšsēdētājs vai viņa vietnieks. Komitejas sekretariāts divu darba dienu laikā pēc protokola parakstīšanas nosūta apliecinātu elektroniski parakstītā protokola kopiju Komitejas locekļiem. Protokoli ar drošu elektronisku parakstu un laika zīmogu glabājas Zemkopības ministrijas dokumentu vadības sistēmā.
43. Ja noteiktajā termiņā par protokola projektu saņemti Komitejas locekļu iebildumi un priekšlikumi, Komitejas sekretariāts tos izvērtē un pieņem lēmumu par sniegto iebildumu un priekšlikumu iekļaušanu vai neiekļaušanu Komitejas sēdes protokolā. Sekretariāts sagatavo sēdes protokolu parakstīšanai un piecu darba dienu laikā nosūta apliecinātu elektroniski parakstītā protokola kopiju visiem Komitejas locekļiem.
44. Elektroniski parakstīto protokolu, sēdes darba kārtību un materiālus ievieto Zemkopības ministrijas tīmekļa vietnes www.zm.gov.lv sadaļā > ES atbalsts > Lauku attīstība > 2014.-2020. gada plānošanas periods > Uzraudzība > Latvijas KLP Stratēģiskā plāna pagaidu uzraudzības komiteja > Latvijas KLP Stratēģiskā plāna pagaidu uzraudzības komitejas sēdes.
45. Komitejas balsstiesīgo locekļu personas datus un Komitejas sēžu audioierakstus Komitejas sekretariāts glabā Zemkopības ministrijas datortīkla ELFLA Vadošās iestādes direktorijā ar ierobežotu pieejamību (pieejams tikai Komitejas sekretariāta kontaktpersonām) līdz 2034. gada 31. decembrim saskaņā ar Eiropas Komisijas un nacionālajos normatīvajos aktos noteikto kārtību, vai ilgāk, kā to paredz nacionālie normatīvie akti par kārtību, kādā aizpildāmas, iesniedzamas, reģistrējamas un glabājamas valsts amatpersonu deklarācijas un aizpildāmi un iesniedzami valsts amatpersonu saraksti vai citi normatīvie akti.
VII. Reglamenta grozījumu veikšana un apstiprināšana
46. Komitejas dalībnieki var ierosināt grozījumus šajā reglamentā, nosūtot priekšlikumus Komitejas sekretariātam.
47. Grozījumus šajā reglamentā sagatavo Komitejas sekretariāts.
48. Reglamenta grozījumus saskaņo un apstiprina Komitejas sēdē vai rakstiskajā procedūrā.
Komitejas priekšsēdētāja P.R.Krieviņa