Apstiprināts 21.06.2012
Latvijas Lauku attīstības programmas 2007.-2013.gadam uzraudzības komitejas nolikums
I. Vispārējie noteikumi
1. Latvijas Lauku attīstības programmas 2007.-2013.gadam (turpmāk – Programmas) uzraudzības komiteja (turpmāk – Komiteja) ir izveidota saskaņā ar Padomes 2005.gada 20.septembra Regulas (EK) Nr.1698/2005 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai 77. panta nosacījumiem un Ministru kabineta 2009.gada 17.jūnija noteikumiem Nr. 573 „Kārtība, kādā administrē Eiropas Lauksaimniecības garantiju fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Zivsaimniecības fondu, kā arī valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai, lauku un zivsaimniecības attīstībai”, lai pārraudzītu Programmas, kas apstiprināta kā Latvijas Lauku attīstības programmēšanas dokuments 2007. – 2013.gadam, efektīvu īstenošanu un lai periodiski pārskatītu Programmā paredzēto mērķu sasniegšanu.
2. Vadošās iestādes vadītājs ir atbildīgs par Komitejas izveidošanu un Komitejas sastāva noteikšanu. Komitejas sastāvs tiek noteikts, balstoties uz institūciju un iestāžu sniegtajiem deleģējumiem darbam Komitejā.
3. Komitejas locekļi tiek atbrīvoti no pienākumiem šādos gadījumos:
3.1. pēc to pārstāvētās institūcijas lūguma;
3.2. pēc Komitejas lūguma, gadījumā, ja sistemātiski netiek pildīti locekļa pienākumi.
II. Funkcijas
4. Komitejas galvenās funkcijas ir šādas:
4.1. sniegt priekšlikumus Vadošajai iestādei par Programmas ietvaros finansējamo darbību izvēles kritērijiem;
4.2. balstoties uz Vadošās iestādes iesniegtajiem dokumentiem, pārskatīt Programmas mērķu sasniegšanā gūtos panākumus;
4.3. analizēt Programmas īstenošanas rezultātus – jo īpaši to mērķu sasniegšanu, kas noteikti katrai asij, un nepārtrauktos novērtējumus;
4.4. izskatīt un apstiprināt gada progresa ziņojumus un pēdējo progresa ziņojumu, pirms to nosūtīšanas Eiropas Komisijai;
4.5. izstrādāt priekšlikumus Programmas īstenošanai, lai veicinātu Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai mērķu sasniegšanu, kā arī lai uzlabotu tās vadību, tostarp finanšu apsaimniekošanu;
4.6. izskatīt un apstiprināt jebkurus būtiskus Vadošās iestādes ierosinātos grozījumus Programmā, ievērojot Kopienas tiesību aktos noteikto;
4.7. uzraudzīt Programmas Komunikācijas stratēģijas ieviešanu;
4.8. sniegt Komitejas viedokli ikgadējā ziņojumā;
4.9. saskaņot Komitejas nolikuma grozījumus, izņemot grozījumus uzraudzības komitejas sastāvā. Gadījumos, kad tiek veiktas izmaiņas uzraudzības komitejas sastāvā, Komitejas sekretariāts informē Komitejas locekļus par veiktajām izmaiņām;
4.10. veikt citas Latvijas normatīvajos aktos un Eiropas Kopienas tiesību aktos noteiktās funkcijas atbilstoši Padomes 2005.gada 20.septembra Regulas (EK) Nr. 1698/2005 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) nosacījumiem.
5. Komitejas locekļi ar balsstiesībām – Komitejas locekļi, kuru dalība Komitejas sastāvā paredzēta Ministru kabineta 2009.gada 17.jūnija noteikumos Nr. 573 „Kārtība, kādā administrē Eiropas Lauksaimniecības garantiju fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Zivsaimniecības fondu, kā arī valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai, lauku un zivsaimniecības attīstībai”, un kam ir balss tiesības, piedaloties Komitejas lēmumu pieņemšanā.
6. Komitejas locekļi ar padomdevēju tiesībām – Komitejas locekļi, ko Komitejas sastāvā ietver pēc Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai Vadošās iestādes iniciatīvas, un kam Komitejas lēmumu pieņemšanā ir tiesības paust viedokli, tomēr nav balss tiesību.
7. Komitejas locekļi – Komitejas locekļi ar balsstiesībām un padomdevēju tiesībām.
8. Komitejas sekretariāta funkcijas pilda Vadošā iestāde. Informācijas apmaiņa starp Komitejas sekretariātu un Komitejas locekļiem noris, izmantojot Komitejas sekretariāta vienotu e-pasta adresi: uk.lap[a]zm.gov.lv.
9. Eiropas Komisijas pārstāvis piedalās Komitejas darbā kā Komitejas loceklis ar padomdevēja tiesībām.
III. Komitejas tiesības un pienākumi
10. Pēc Komitejas locekļu ar balsstiesībām ierosinājuma, Komiteja var izveidot darba grupas (tajās var piedalīties arī eksperti, kas nav Komitejas locekļi).
11. Komitejas locekļiem ar balsstiesībām ir pienākums apmeklēt sēdes un pildīt Komitejas lēmumus.
12. Ja kāds no Komitejas locekļiem ar balsstiesībām sēdē tiek aizvietots, viņa pilnvarotajai personai ir balsstiesības, kas izriet no attiecīgās institūcijas izsniegtās rakstiskās pilnvaras, kura jau pirms Komitejas sēdes tiek iesniegta Komitejas priekšsēdētājam. Ja Komitejas sēdē tiek aizvietots kāds no Komitejas locekļiem ar padomdevēja tiesībām, pilnvarotā persona pirms Komitejas sēdes Komitejas sekretariātam iesniedz attiecīgās institūcijas izsniegtu rakstisku deleģējumu par dalību Sēdē.
13. Komitejas priekšsēdētājs, kā arī nepieciešamības gadījumā Eiropas Komisijas pārstāvji var uzaicināt ekspertus, kas nav Komitejas locekļi, piedalīties sēdēs saistībā ar kādu konkrētu darba kārtības jautājumu. Eksperti piedalās tikai tajās diskusijās, kas attiecas uz viņu kompetences jautājumu.
14. Komitejas oficiālo pozīciju par apspriežamajiem jautājumiem plašsaziņas līdzekļiem paziņo Komitejas priekšsēdētājs vai tā pilnvarota persona. Pārējie Komitejas locekļi var sniegt paziņojumus presei, bet viņi nedrīkst paust Komitejas oficiālo pozīciju.
IV. Komitejas sēdes
15. Vadošā iestāde sasauc Komitejas sēdes (turpmāk – Sēdes) ne retāk kā divas reizes gadā. Sēdes darba kārtība un informācija par sēdes norises laiku un vietu elektroniski tiek paziņota ne vēlāk kā 20 darba dienas pirms sēdes.
16. Sēdi vada Komitejas priekšsēdētājs. Komitejas priekšsēdētāja prombūtnes laikā viņa pienākumus pilda Komitejas priekšsēdētāja vietnieks.
17. Papildus sēdes var sasaukt, ja to rakstveidā pieprasa 1/4 Komitejas locekļu ar balsstiesībām. Komitejas priekšsēdētājs nosaka sēdes datumu 10 darba dienu laikā pēc šāda pieprasījuma saņemšanas. Sēdi sasauc ne vēlāk kā 6 nedēļu laikā.
18. Darba kārtību sagatavo Komitejas sekretariāts un to apstiprina Komitejas priekšsēdētājs.
19. Katrs Komitejas loceklis, kā arī Eiropas Komisijas pārstāvis, kurš vēlas papildināt darba kārtību ar papildu punktu, iesniedz savu priekšlikumu rakstveidā vai elektroniski Komitejas sekretariātā ne vēlāk kā 15 darba dienas pirms sēdes. Pieteikumā izklāsta jautājuma būtību un pamato tā iekļaušanu Sēdes darba kārtībā.
20. Papildinātā darba kārtība un Sēdē izskatāmie dokumenti elektroniski tiek nosūtīti visiem Komitejas locekļiem un uzaicinātajiem ne vēlāk kā 10 darba dienas pirms sēdes.
21. Ja Komitejas locekļiem ir kādi iebildumi vai priekšlikumi par saņemtajiem dokumentiem, tie var rakstiski vai elektroniski informēt Komitejas sekretariātu ne vēlāk kā 5 darba dienas pirms sēdes.
22. Iebildumi un priekšlikumi, kas nav saņemti 21.punktā norādītajā termiņā, tiek izskatīti Sēdes laikā.
23. Komitejas sekretariāts sagatavo izziņu par Komitejas locekļu sniegtajiem iebildumiem un priekšlikumiem. Sēdes laikā Komitejas priekšsēdētājs un Komitejas locekļi izvērtē sniegtos iebildumus un priekšlikumus, un Komitejas locekļi ar balsstiesībām pieņem lēmumu par Komitejas sēdes darba kārtību un izskatāmajiem dokumentiem.
24. Ja nepieciešams, Komitejas sekretariāts nodrošina sēdes tulkojumu angļu valodā.
V. Lēmumu pieņemšana
25. Komiteja ir lemttiesīga, ja tās Sēdē piedalās vismaz piecdesmit procenti un viena balss no Komitejas locekļu ar balsstiesībām vai to pilnvaroto personu skaita.
26. Komitejas lēmumus pieņem savstarpēji vienojoties. Ja netiek panākta vienošanās, tad Komiteja lemj par procedūru, kādā konkrētais jautājums risināms, tai skaitā, pēc iespējas izveidojot darba grupu jautājuma risināšanai. Ja Komiteja vienojas, ka lēmums pieņemams sēdes laikā balsojot, atklātā balsojumā piedalās Komitejas locekļi ar balsstiesībām. Vienošanās balsojot tiek panākta ar vienkāršu balsu vairākumu. Komitejas priekšsēdētāja balss ir izšķirošā vienāda balsu skaita gadījumā.
27. Nākamajā sēdē šis jautājums tiek apspriests vēlreiz. Ja joprojām netiek panākta vienošanās, tad lēmumu pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu, Komitejas locekļiem ar balsstiesībām atklāti balsojot. Komitejas priekšsēdētāja balss ir izšķirošā vienāda balsu skaita gadījumā.
28. Ja Komitejas loceklis nepiekrīt Komitejas lēmumam, viņam ir tiesības prasīt, lai Komitejas sēdes protokolā tiktu ierakstīts viņa atšķirīgais viedoklis.
29. Steidzamu jautājumu gadījumā Komitejas sekretariāts var pieņemt lēmumu, izmantojot rakstisko procedūru.
30. Lēmumu pieņemšanas rakstiskā procedūra ir šāda:
30.1. Komitejas sekretariāts sagatavo lēmumprojektu un lēmuma pieņemšanai nepieciešamos dokumentus, saskaņo ar Komitejas priekšsēdētāju un elektroniski nosūta Komitejas locekļiem;
30.2. 5 darba dienu laikā pēc lēmumprojekta nosūtīšanas brīža Komitejas locekļi ar balsstiesībām rakstiski vai elektroniski paziņo par iebildumiem vai priekšlikumiem, bet Komitejas locekļi ar padomdevēju tiesībām rakstiski vai elektroniski paziņo par priekšlikumiem, attiecībā uz lēmumprojektu;
30.3. ja noteiktajā termiņā iebildumi vai priekšlikumi nav saņemti vai iesniegtie priekšlikumi ir redakcionāla rakstura, lēmumu uzskata par pieņemtu;
30.4. ja ir saņemti iebildumi vai priekšlikumi, Vadošā iestāde 2 darba dienu laikā sagatavo izziņu, kā arī norāda, vai attiecīgais iebildums vai priekšlikums ir ņemts vērā vai noraidīts, precizē lēmumprojektu un elektroniski nosūta izziņu un precizēto lēmumprojektu Komitejas locekļiem;
30.5. 2 darba dienu laikā pēc 30.4.apakšpunktā minēto dokumentu saņemšanas Komitejas locekļi ar balsstiesībām rakstiski vai elektroniski paziņo par iebildumiem vai priekšlikumiem, bet Komitejas locekļi ar padomdevēju tiesībām rakstiski vai elektroniski paziņo par priekšlikumiem, attiecībā uz precizēto lēmumprojektu. Ja iebildumi par lēmumprojektu ir saņemti no mazāk nekā 1/3 Komitejas balsstiesīgo locekļu, lēmums tiek uzskatīts par pieņemtu, tomēr, ņemot vērā Komitejas locekļu sniegtos priekšlikumus un iebildumus, Vadošās iestādes vadītājam ir tiesības rakstiskās procedūras veidā izskatīto jautājumu virzīt izskatīšanai atsevišķā Komitejas sēdē;
30.6. Komitejas sekretariāts sagatavo lēmumu. Lēmumu paraksta Komitejas priekšsēdētājs un Komitejas sekretārs. Komitejas sekretariāts 2 darba dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas, nosūta parakstīto lēmumu Komitejas locekļiem.
VI. Sēdes protokols
31. Sēdes laikā tiek veikts audioieraksts, kas tiek izmantots Sēdes protokola sagatavošanai. Sēdes protokols ietver informāciju par sēdes dalībniekiem, darba kārtību, par sēdes dalībniekiem, kas piedalījušies attiecīgajās diskusijās, pieņemtajiem lēmumiem un balsojumiem, ja tādi notikuši.
32. Komitejas sekretariāts pēc sēdes sagatavo protokolu. Protokolu paraksta Komitejas priekšsēdētājs un Komitejas sekretārs. Komitejas sekretariāts 2 darba dienu laikā pēc sēdes nosūta parakstīto protokolu visiem Komitejas locekļiem iebildumu un priekšlikumu sniegšanai.
33. Komitejas locekļi 2 darba dienu laikā Komitejas sekretariātam elektroniski iesniedz priekšlikumus un iebildumus par parakstīto protokolu. Vadošā iestāde izvērtē iebildumus un priekšlikumus un 2 darba dienu laikā pieņem lēmumu par iebildumu un priekšlikumu iekļaušanu Komitejas sēdes protokolā. Ja noteiktajā termiņā priekšlikumi un iebildumi netiek iesniegti vai iesniegtie priekšlikumi ir redakcionāla rakstura, tad protokols tiek uzskatīts par apstiprinātu, par ko tiek paziņots Komitejas locekļiem.
34. Apstiprinātā protokola elektronisko versiju, kā arī sēdes darba kārtību ievieto Zemkopības ministrijas tīmekļa vietnes sadaļā > Valsts un ES atbalsts > Lauksaimniecība un lauku attīstība > Eiropas Savienības atbalsts > Lauku attīstība > 2007. - 2013. gadam > Uzraudzība > Lauku attīstības programmas uzraudzības komiteja > Lauku attīstības programmas uzraudzības komitejas sēdes.
Komitejas priekšsēdētājs A.Lapiņš